گروه میهن - محمود مصدق - وزیر نیرو با انتقاد از نبودن سرمایه گذاری در صنعت برق در سالهای گذشته گفت : ...

 عقب ماندگی صنعت برق در سرمایه‌گذاری

این صنعت با عقب ماندگی مواجه است، اما با تلاش دست‌اندرکاران برقی توانسته‌ایم با اجرای  70 پروژه و گشایش  پست 63 و 400 کیلوولت فیروزکوه در جبران این عقب‌ماندگی تلاش کنیم.

حمید چیت‌چیان در آیین افتتاح پست 63 و 400 کیلوولت شهرستان فیروزکوه گفت: این پروژه‌ها که در استانهای تهران، البرز و قم  عملیاتی شده تأثیر بسیار مطلوبی در زندگی مردم می‌گذارد.

وی  پروژه پست 400 کیلوولت فیروز کوه را از خدمات مهم و زیربنایی صنعت برق دانست که با اعتباری حدود  34 میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

چیت چیان افزود: با بهره برداری از این پروژه  تأمین برق به صورت مطمئن و پایدار  انجام می‌گیرد، در واقع از این پس فعالیت  صنایع در شهرکهای صنعتی فیروزکوه از نظر برق با مشکلی روبه‌رو نخواهد شد . 

 

  اولویت اصلی صنعت برق

همچنین معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از ایجاد چهار هزار و 450 کیلوولت ظرفیت نیروگاهی جدید در کشورطی هفته دولت خبر داد و گفت : هم اکنون 74هزار مگاوات نیروگاه مصوب شده داریم.

هوشنگ فلاحتیان با اشاره به احداث  130 ایستگاه 132 و 63 کیلوولت و 23 پست  230 و 400 کیلوولت، که در دستور کار وزارت نیرو قرار دارد، گفت : اجرای  511 پروژه  در حوزه صنعت برق در هفته دولت  آغاز شد. به گفته وی سال آینده و در چنین ایامی  با  اعتباری حدود دو هزار و 400 میلیارد تومان بیش از سه هزار و 870 پروژه در امور برق و انرژی به بهره‌برداری می رسد .

معاون وزیر نیرو سپس به مشترکان برق اشاره کرد و گفت : با افزایش دو میلیون و 900 هزار مشترک جدید شمار مشترکان از مرز 32 میلیون مشترک گذشته‌اند.

وی با اشاره به اهمیت صنعت برق در تهران گفت: پایتخت منطقه حساسی است وتامین برق آن اولویت وزارت نیروست، از این رو  برای این منظور تمام تلاش و تمهیدات لازم را می کنیم تا کوچکترین چالشی پیش نیاید . 

 

 92درصد آب سد فیروزکوه به گرمسار فرستاده می‌شود

همچنین طاهری، فرماندار  فیروزکوه در این  مراسم با اشاره به اینکه افتتاح پروژه پست 63 و 400 کیلوولت فیروزکوه نقش مؤثری  در رشد و توسعه  خواهد  داشت، گفت: امیدوارم با افتتاح این پروژه دو شهرک صنعتی موجود در فیروزکوه که در حال حاضر نیمه فعال  است از وضعیت موجود خارج شوند و به پویایی و رشد برسند. وی در همین زمینه به رودخانه حبله رود پرداخت و گفت: با سدی که به روی  این رود خانه احداث شده نه تنها بخشی از پهنه کشاورزی این شهرستان، بلکه یکی از روستاهای این شهرستان نیز به زیر آب می رود و ما مجبور به تخلیه آن هستیم  که این امر با مشکلاتی همراه خواهد بود،  با وجود  این قرار شده 92درصد آب سد فیروزکوه  به گرمسار انتقال یابد و سهم این شهرستان فقط 8 درصد باشد. وی با اشاره به اینکه  مخالف انتقال آب این سد به  گرمسار نیست، گفت: اما لازم است حق مردم رعایت شود.

 

 همه روستاهای  بالای 20 خانوار برق دارند

همچنین در این مراسم سید زمان حسینی، مدیر عامل برق منطقه تهران گفت : در استان تهران هیچ روستای بالای 20خانوار بدون برق نیست، مگر اینکه کمتر از 20خانوار باشند که این افراد همه معمولاً از خوش نشین ها هستند که برقرسانی به خوش‌نشین‌ها نیز نیازمند تأمین اعتبار است. وی در ادامه از ضرورت اصلاح شبکه‌های انتقال و توزیع برق خبر داد و گفت:  باید به این مسأله توجه ویژه‌ای شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.